• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
En mobiltelefon såld! För 9.000!!!

Så får jag iväg 1 jäkla telefon till för samma (om nu Telia beviljar mig krediten) plus kanske några air pods då är jag räddad till samlingslånen!!

Nu kör vi. Fick energi av detta. Ska lösa detta sen ska jag kolla igenom senaste par trådarna angående tipsen som rör viktnedgång. Det är nästa projekt i livet :D

Härligt! Håller tumme för att det löser sig med telefonen :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jason_sthlm

Viktig medlem
Poäng: 276
Blev medlem
11 December 2018
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
105
Poäng
276
Just så är det & just därför knaprar ja på morötter i tid & otid... Allt för att bibehålla mättnadskänsla, men för att hålla nere just kaloriintaget...
Jag, som kvinna, ska hålla mig till ca 1700 kalorier/dag i förhållande till min vikt och längd per dags datum för att bibehålla dagens vikt.
Då jag äter & dricker lite fööör mycket gottigott på helgerna, så måste ja kompensera detta på vardagarna och försöker då ligga runt 1000-1200 kalorier/dag. Ibland ännu mindre då ja rör mig mycket..
Funkar alldeles lysande för mig !

Precis, dra ner på kalorier eller motionera mer :D Själv rör jag hellre mycket på mig och äter mycket men det är bara för att jag har så aktiv livsstil. Hade det inte kommit naturligt i vardagen hade jag hellre dragit ner på maten.

Och det spelar ingen roll var kalorierna kommer ifrån rent viktmässigt eller hur? Så länge ekvationen stämmer med att få i sig mindre kalorier än vad man gör av med... så vill man käka en bulle till lunch fine men då ska det vara till lunch och inte som efterrätt efter lunchen.
Sen att det inte är så bra ur hälsoaspekt är en annan sak.
Men så är det väl om man vill gå ner i vikt... det handlar om matte, plus och minus.

Yes, mer eller mindre.

Har du däremot muskler du vill behålla på vägen ner är det en annan femma. En bra riktlinje då är att få i sig cirka två gram protein per kilo du väger. Väger du 70kg bör du alltså få i dig ca 140g protein om dagen i kombination med styrketräning förstås.
 

Mitch

Viktig medlem
Poäng: 277
Blev medlem
16 Februari 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
111
Poäng
277
Och det spelar ingen roll var kalorierna kommer ifrån rent viktmässigt eller hur? Så länge ekvationen stämmer med att få i sig mindre kalorier än vad man gör av med...

Precis. Så du kan äta bulle till frukost, lunch, middag och efterrätt så länge totalen inte överstiger det du gör av med. Multivitamin, omega 3 och nån proteinshake på det så har du en komplett diet.
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
En mobiltelefon såld! För 9.000!!!

Så får jag iväg 1 jäkla telefon till för samma (om nu Telia beviljar mig krediten) plus kanske några air pods då är jag räddad till samlingslånen!!

Nu kör vi. Fick energi av detta. Ska lösa detta sen ska jag kolla igenom senaste par trådarna angående tipsen som rör viktnedgång. Det är nästa projekt i livet :D

Syns krediten på UC?

När jag läste villkoren blev jag lite nervös...

16. UPPGIFTSLÄMNANDE TILL KREDITREGISTER Uppgifter om Kontokrediten kommer att lämnas till kreditupplysningsföretag. Upplysning lämnas om antal registrerade krediter samt skuld. Kreditupplysningsföretaget kommer att föra in uppgifterna om lånet i ett särskilt kreditregister. Endast kreditinstitut och värdepappersbolag har möjlighet att erhålla information ur registret. Uppgifter om lånet lämnas enbart till sådana kreditupplysningsföretag som står under tillsyn av Datainspektionen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Den visas på Sergel bara, kan inte tänka mig att Telia rapporterar in sin kredit till UC - Vet någon annan bättre?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Jag fick 30.000 i limit hos dom. Fått iväg en Iphone för 9.000 och nu tre par airpods för 1400 stycker (torskar 300 bär Airpods)
 

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Får man inte längre saker på köpet när man köper Samsung? Kanske smartare i så fall. Fick ett par trådlösa lurar värda 2000 på köpet när jag köpte min s9, strax därefter ändrade de erbjudandet så då fick man en Samsung surfplatta istället. Sålde mina gratislurar för 1200 spänn hur lätt som helst. Dock så tog det ett tag innan de blev hemskickade för man fick beställa dem från Samsung med sitt IMEI nr, men pengar är ju pengar även om det tar nån vecka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp